måndag 12 augusti 2013

Dags att börja jobba igen

Ja nu är semestern slut och det är dags att börja jobba igen. Som jag skrivit förut, på en ny skola. Det ska bli spännande.

Den sista lediga helgen var mina föräldrar och min dotter och hälsade på. Det var efterlängtat! Vi gjorde såklart ett besök på Gekås i Ullared. Min dotter shoppade där för första gången och det var en del av hennes födelsedagspresent. Själv hittade jag en ny höstjacka. Vi var även i Varberg och promenerade runt fästning och så avslutade vi med att äta glass.

Semestern har också inneburit arbete här hemma. Vi har renoverat hallen så nu är det snyggt där. Nytt golv, målade väggar och tak, fräscht!

Idag har vi haft sambons dotter här och vi har pratat bröllop (som ska hållas på lördag) och ätit havskräftor, räkor och västerbottenostpaj. Mycket gott! Hon är så väldigt nervös eftersom det är hon som ska gifta sig. Själv har jag lyckats hitta en fin klänning till bröllopet. Hoppas på fint väder gör vi eftersom vigselakten ska hållas ute.

Vi har tänkt lite framåt också. Har bokat biljetter till Jerry Williams avslutningsturné. Det blir i oktober och det ser jag fram emot.

Såhär såg det ut i slutet på juli när vi besökte Mc-dagarna i Västervik. Fint väder, god mat, trevliga vänner och toppenbra musik. Kunde inte varit bättre. Det kändes i baken efter att ha kört 32 mil men det gick bättre på den nya motorcykeln än förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar