tisdag 26 augusti 2014

Firande av 60-åring

För någon vecka sedan ringde sonen till en av mina vänner och frågade om vi ville komma och fira hans mamma som fyller 60 år snart. Det var helt oplanerat och han ville att vi skulle komma direkt. De hade pratat om mig och ville gärna att jag skulle komma. Vi var egentligen upptagna men samtidigt var det länge sedan vi sågs och jag ville ta chansen att träffa min vän och hennes barn. Så vi åkte dit och pratade en stund.

Den här vännen var som en mentor för mig. Många givande samtal har vi haft om allt mellan himmel och jord. Det var hon som hjälpte mig att komma fram till att lärare var ett yrke för mig. Vi bodde grannar när våra barn var små och barnen lekte bra ihop samtidigt som vi tyckte om att umgås. Hela deras familj var ett stort stöd när jag gick igenom min skilsmässa.¨

Det var verkligen roligt att träffa henne och barnen som idag är vuxna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar