tisdag 22 april 2014

Ont! Dubbelt ont!

Nu är lovet slut och det har varit bra. Har hälsat på släkt och vänner. Vädret har varit helt underbart!
På påskafton skulle vi ha svärmor här på påskmiddag. Dagen blev inte riktigt som tänkt då min sambo skar upp sin tumme och vi tvingades uppsöka akuten. Har aldrig varit på akuten tidigare men har hört av andra att det kan bli lååång väntan. Vi hade tur, det var bara 2 före så det gick fort så vi kunde åka hem ganska snabbt. Efter 3 inre stygn och 5 yttre var det klart. Hem till god mat, trevligt sällskap och fint väder.
Man kan säga att det är dubbelt ont här. Jag har ont från skulderbladet, ner i armen till handen. Fingrarna är domnade och det är obehagligt när man inte har någon känsel där. Det pirrar och sticker som när handen somnat. Har ringt vårdcentralen idag men där var det fullt idag så de bad mig ringa sjukgymnasten som ev. kan hjälpa till med detta. De skulle ringa upp senare idag så det är bara att vänta.
Tyvärr blev det inget mc-åkande eftersom han gjort illa handen men vi överlevde ändå. Jag kunde ju kört själv men det kände jag inte för. Vi tog bilen och besökte ett par bekanta som har ett underbart ställe på Tjörn. Blev bjudna på god mat och fika i solen.

Foto: Haft en härlig dag på Tjörn. God mat, fika och trevligt sällskap!




Till sist ett filmtips:
Såg filmen Philomena tillsammans med min sambo i  helgen. Den bygger på en sann historia om en ung katolsk irländsk kvinna som blir gravid. Hon skickas av sin far till ett kloster där hon föder en son. När sonen är 2 år adopteras han bort mot mammans vilja. Man får i filmen följa kvinnans sökande efter sin son. Mycket gripande!
Filmen var mycket bra så den tycker jag du ska se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar