söndag 30 mars 2014

Premiärtur på mc:n :-)

Idag blev det äntligen tid och väder för en premiärtur på mc:n. Så underbart och härligt att se alla vitsippor och tussilago utmed vägrenen. Alla dofter man inte känner när man kör bil. Medans sambon och hans lille son klippte gräs och röjde i trädgården tog jag en tur på 6 mil.

Igår var vi i Halmstad på konsert. Vi hade VIP-biljetter och i den ingick mat. Maten bestod av: bröd, smör, sallad, bearnaisås, aioli, kryddsmör, grillad kyckling, ribbs, korv och majs samt bakad potatis. Bara måltiden var värd priset vi betalade! Klockan 21 började Playtones spela, de var sådär. Nästa band var Refreshment och de är ju alltid bra. Wow vilken pianospelare de har!! Sedan kom Tops cats som jag sett i Västervik och dem är det alltid fart på. Sist ut var Brolle, som jag väntat mest på. Tyvärr var vi ganska trötta då eftersom han började spela kl.00.30. Men vilken röst han har!! Ser verkligen fram emot att få se honom i Västervik i juli igen. I natt ändrades klockan till sommartid så vi kom i säng 03.30. Det händer inte varje helg kan jag säga. I morse var vi väldigt trötta men blev väckta klockan 8.00 eller 9.00 sommartid av sambon lilla son som ville komma hit. Bara att hoppa upp efter några timmars sömn.

Imorgon är en ny arbetsvecka igen. Jag ska på föreläsning i Borås på eftermiddagen. Föreläsningen handlar om barn med funktionsnedsättningar. Det ska bli intressant eftersom jag nyligen läst boken som en av föreläsarna skrivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar