tisdag 11 februari 2014

Frossa!

Gjorde några fynd idag när jag väntade på att min bil skulle servas klart. 2 stycken Moström-deckare och 2 ljudböcker. Gillian Flynn som de tipsat om på morgonprogrammet i tv4 ska bli spännande att lyssna på. Beror ju självklart på hur uppläsaren är - det är mycket viktigt hur de läser! Den andra, som redan ligger i bilen inför morgondagens färd, är Karin Alfredssons Den sjätte gudinnan. Har läst om Ellen Elg förut så det ska bli spännande att göra det på nytt.


Nu är det sportlov och jag har hittills provat ut hörselskydd till jobbet och fått bilen servad. Imorgon beger jag mig mot hemtrakterna för att hälsa på släkt och vänner.
Fick en del reaktioner igår när jag skrev att jag provat ut hörselskydd till jobbet. "I textilslöjden?" Ja, det behövs faktiskt. Tyvärr säger jag. Hur mycket vi lärare än pratar om och förmanar att det ska vara arbetsro på lektionerna så är det svårt att få det att fungera i vissa grupper. En del har så svårt att lyssna på tillsägelser! Så i det här fallet tänker jag på mig själv och skaffar skydd.

Läser just nu:
 En nästan vanlig man av Buthler och Öhrlund.
Älskar dessa böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar