tisdag 4 februari 2014

Bokklubbsträff,läsning

Ja snart är det dags för en ny träff med bokklubben. Den här gången ska vi läsa Vinterkriget av Philip Teir. Jag har inte en aning om vem författaren är så jag har inga förväntningar på boken. Den ska vara lite komisk har jag läst på baksidan och det bådar ju gott.
Läser just nu en bok av Camilla Grebe och Åsa Träff, Någon sorts frid. De skriver psykologiska spänningsromaner, något jag gillar skarpt. SPÄNNING! Står i kö på biblioteket för att låna boken som kommer efter. Passar bra att ladda upp med en massa spänning inför sportlovet nästa vecka.

Nästa vecka ska jag prova ut hörselskydd som jag ska ha på jobbet. Tråkigt bara att man som lärare ska behöva ha hörselskydd under sitt arbete, men sån är vardagen i skolan idag.
Vidare så ska bilen in på service och så väntar en resa till Östergötland för att träffa släkt och vänner.
Tyvärr har en nära släkting blivit allvarligt sjuk så det blir nog lite tungt också.

Imorgon arbetar jag halvdag så jag tänkte passa på att skriva ett brev när jag kommer hem. Jag och min brevvän har brevväxlat sedan jag var 12 år så i år har vi brevväxlat i 35 år!!

Har faktiskt börjat följa Farmen som går på tv4. Är egentligen inte mycket för såna typer av program annars men eftersom jag är uppvuxen på bondgård är det roligt att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar