tisdag 8 oktober 2013

Förbannade, j***a alkohol

Ja ursäkta att jag svär men jag är så fruktansvärt arg på alkohol och dess verkningar och svaga människor som tar till den. Jag mår så fruktansvärt dåligt av att ett av mina barn är medberoende just nu och har varit i några år. Barnet mår dåligt och även jag fast jag inte är där. Jag har svårt att sova, svårt att koncentrera mig på jobb och allt annat. Tänker bara på detta hela tiden. Visst, tänker du, barnet kan ju flytta till dig. Stämmer, det vill jag gärna men inte barnet. Vi bor långt ifrån varandra och i den åldern (22 år) är det inte så roligt att flytta ifrån kompisar. Även det tillfälliga jobbet lämnar man inte bara. Det tillfälliga jobbet är haken just nu. Vore det ett fast jobb var det lättare att få en egen bostad. Så vansinnigt frustrerande att inte kunna hjälpa till!! Tänk om jag kunde köpa eller hyra en bostad till mitt barn! Usch, nu väntar en lång natt med många tankar snurrande i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar