söndag 29 september 2013

Hektisk helg

Det har verkligen varit en hektisk helg. Och ett stålande höstväder på det. Början på helgen inleddes med studiedag då de flesta kollegorna åkte till Göteborg på Bok & biblioteksmässan. Jag och min slöjdkollega gick tillsammans och tittade. Det blev böcker både till jobbet och privat. Vi lyssnade till Jonas Jonasson som pratade om sin nya bok. Vi lyssnade även på Carl-Einar Häckner och Björn Ranelid. Många kända författare syntes i vimlen och vi såg bl.a. Petter, Lars Berghagen, Martina Haag, Johan Persson & Martin Schibby. Lyssnade på några seminarier också. Det blev några bokinköp och en julklappsbok. Igår gick vi upp tidigt (03.20) för att åka till Tyskland. Vi åkte till den lilla byn Burg någon mil från Puttgarden och handlade lite öl och cider. Det är ju väl känt att alkohol är billigt där. Vi hade ett stålande väder så vi kunde sitta ute och fika. På hemvägen hittade jag även lite godis att handla. Idag har det varit SYfestival i Borås. Många utställare som sålde allt från mönster och garn till färdigstickat och sytt av alla de slag. Även här kollade jag in nya idéer till jobbet men handlade mest för eget nöjes skull. Tyg finns hemma men nya mönster och modeller är alltid kul. Mår inte riktigt bra än så jag har inte orkat börja med nya projekt än men snart hoppas jag vara frisk igen. Annars får det bli ett besök hos farbror doktorn. Nu ska jag fortsätta läsa om Marco i Marcoeffekten av Jussi Adler-Olsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar